Problemer med at modtage mails

Tjek mappen "Spam" eller "Uønsket post": Nogle gange bliver legitime mails fejlagtigt markeret som spam af Gmails filtreringssystem. Gå til mappen "Spam" eller "Uønsket post" i Gmail og tjek, om de manglende mails er endt der. Hvis du finder dem i denne mappe, kan du markere dem som "Ikke spam" for at flytte dem til din indbakke.

  1. Kontrollér dine filtreringsindstillinger: Gmail giver dig mulighed for at oprette filtre, der kan dirigere mails til specifikke mapper eller anvende handlinger som at arkivere dem automatisk. Kontrollér dine filtreringsindstillinger for at sikre, at mails ikke er blevet fejlagtigt behandlet af et filter.

  2. Tjek indstillinger for videresendelse og videresendelsesregler: Hvis du har konfigureret videresendelse eller oprettet videresendelsesregler i din Gmail-konto, skal du kontrollere, om de er korrekt opsat og ikke forårsager, at mails bliver videresendt til en anden adresse.

  3. Kontrollér kvoten for lagerplads: Hvis din Gmail-konto har nået sin lagerpladskvote, kan det forhindre dig i at modtage nye mails. Slet unødvendige mails eller vedhæftede filer for at frigøre plads i din konto.

  4. Kontrollér indstillingerne for e-mail-filtrering i din antivirus- eller firewall-software: Nogle gange kan antivirus- eller firewall-software på din computer blokere for indgående mails. Kontrollér indstillingerne for din sikkerhedssoftware for at sikre, at den ikke blokerer for Gmail.

  5. Tjek kontakten til afsenderen: Hvis du ikke modtager mails fra en specifik afsender, kan det være, at afsenderens mailsystem oplever problemer. Bed afsenderen om at kontrollere, om mails er blevet sendt korrekt, og om de ikke er blevet returneret eller afvist af din Gmail-konto.

  6. Opdater din Gmail-app eller webbrowser: Hvis du bruger Gmail-appen eller tilgår Gmail via en webbrowser, skal du sikre dig, at du har den nyeste version af appen eller browseren installeret. Opdateringer kan rette eventuelle kendte problemer eller fejl i forbindelse med mails.

Hvis disse trin ikke løser problemet, kan det være en god idé at kontakte Googles support eller din internetudbyder for at få yderligere assistance med at diagnosticere og løse problemet.

Forrige
Forrige

Problemer med at sende mails